Catalogue canadien de recherches policières

Coping experiences of 911 communication workers / by Sarah G. Horsford.

Cette page Web a été archivée dans le Web

L’information dont il est indiqué qu’elle est archivée est fournie à des fins de référence, de recherche ou de tenue de documents. Elle n’est pas assujettie aux normes Web du gouvernement du Canada et elle n’a pas été modifiée ou mise à jour depuis son archivage. Pour obtenir cette information dans un autre format, veuillez communiquer avec nous.

Localisation

Recherches policières canadienne

Ressource

Livres électroniques

Auteurs

Publié

Bibliographie

Includes bibliographical references.

Description

1 online resource (vi, 188 pages)

Note

M.Ed. University of Western Ontario 2012.

Résumé

This research explored coping experiences among emergency communications personnel. Ten individuals from a communication centre of a policing unit in Ontario participated in semi-structured interviews. Seven themes emerged to form the content analysis including Meaning-Focused Coping, Emotion-Focused Coping, Problem-Focused Coping, Reappraisal, Comm Centre Culture, Occupational Dimensions and Organizational Structure. Themes were compared to workplace stress, coping and burnout literature in addition to literature regarding organizational interventions and emergency responders. Implications were presented for counselors working with communications personnel and emergency responders..

Sujet

Accès en ligne

Date de modification :