Catalogue canadien de recherches policières

School-based programs to reduce bullying and victimization / David P. Farrington, Maria M. Ttofi.

Cette page Web a été archivée dans le Web

L’information dont il est indiqué qu’elle est archivée est fournie à des fins de référence, de recherche ou de tenue de documents. Elle n’est pas assujettie aux normes Web du gouvernement du Canada et elle n’a pas été modifiée ou mise à jour depuis son archivage. Pour obtenir cette information dans un autre format, veuillez communiquer avec nous.

Localisation

Recherches policières canadienne

Ressource

Livres électroniques

Auteurs

Publié

Bibliographie

Includes bibliographical references (pages 73-87).

Description

1 online resource (148 pages)

Note

"Last updated 8 March, 2010"
Author(s) affiliated with: Institute of Criminology, Cambridge University.

Résumé

"This report presents a systematic review and meta-analysis of the effectiveness of programs designed to reduce school bullying perpetration and victimization (i.e. being bullied). The authors indicate the pitfalls of previous reviews and explain in detail how the present systematic review and meta-analysis addresses the gaps in the existing literature on bullying prevention."--Page 5.

Sujet

Accès en ligne

Collection

Campbell systematic reviews (The Campbell Collaboration), 1891-1803 ; 2009:6.

Date de modification :