Catalogue canadien de recherches policières

School-based interventions to reduce dating and sexual violence : a systematic review / Lisa De La Rue, Joshua R. Polanin, Dorothy L. Espelage, Terri D. Pigott.

Cette page Web a été archivée dans le Web

L’information dont il est indiqué qu’elle est archivée est fournie à des fins de référence, de recherche ou de tenue de documents. Elle n’est pas assujettie aux normes Web du gouvernement du Canada et elle n’a pas été modifiée ou mise à jour depuis son archivage. Pour obtenir cette information dans un autre format, veuillez communiquer avec nous.

Localisation

Recherches policières canadienne

Ressource

Livres électroniques

Auteurs

Publié

Bibliographie

Includes bibliographical references.

Description

1 online resource (110 pages) : charts

Note

Author(s) affiliated with: University of Illinois.

Résumé

"The main objective of this review was to evaluate and synthesize the efficacy of school-based interventions that sought to reduce or prevent teen dating violence or sexual violence in intimate relationships. Specifically this review evaluated the impact of dating violence prevention programs implemented in middle and high schools on changing attitudes or beliefs supportive of teen dating violence, reducing incidents of dating violence perpetration, or reducing incidents of dating violence victimization. Additionally, this review examined potential substantive or methodological variables (e.g., program characteristics, age, gender, location) that moderated the effect sizes."--Page 5.

Sujet

Accès en ligne

Collection

Campbell systematic reviews (The Campbell Collaboration), 1891-1803 ; 2014:7.

Date de modification :